El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat un contracte de serveis per a la redacció del projecte ‘Ampliació a quart carril en l’autopista AP-7 des de l’enllaç de Martorell fins a l’enllaç de Vilafranca Centre’. L’anunci corresponent es publicarà al Boletín Oficial del Estado (BOE).
El passat 31 d’agost de 2021 va finalitzar la concessió de l’autopista AP-7 Tarragona – La Jonquera, la qual cosa va suposar deixar lliure de peatge 258 km d’autopista a Catalunya i ha permès que, juntament amb la resta dels trams d’autopista alliberats el 2020 i 2021 (que sumen més de 450 km), actualment la Xarxa de Carreteres de l’Estat a Catalunya estigui lliure de peatge.
Des que finalitzessin la concessions, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha estat treballant per adequar les autopistes a la nova realitat. Els estudis realitzats amb caràcter previ a l’alliberament de l’autopista ja van anticipar un increment de trànsit i la necessitat de posar en marxa actuacions, entre d’altres la que ara es licita i a la qual se li aniran sumant d’altres consensuades amb el territori.
En aquest cas, es tracta d’una actuació presentada pel secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, en una reunió mantinguda el mes d’abril passat amb alcaldes de la zona i representants de la Generalitat a Vilafranca del Penedès.
La intervenció té com a objectiu incrementar la capacitat de l’autopista AP-7 entre els enllaços de Martorell i Vilafranca Centre, a través de l’addició d’un quart carril, en una mica més de 23 quilòmetres d’autovia, i per al que s’estima un import de 140 milions d’euros.