La Direcció i els sindicats UGT i CCOO de SEAT han signat el 20è Conveni Col·lectiu de la companyia, després del preacord aconseguit el juny passat i ratificat per 11.000 treballadors afiliats als sindicats majoritaris. Amb aquesta signatura, es garanteix un marc d’estabilitat durant els propers 5 anys, tant per als empleats com per a la transformació de SEAT al cotxe elèctric.
La signatura del nou conveni ha tingut lloc en un acte a la seu corporativa de la companyia a Martorell, al qual han assistit Wayne Griffiths, president de SEAT S.A; Laura Carnicero, vicepresidenta executiva de Persones i Organització de la companyia; Matías Carnero, secretari general d’UGT i president del Comitè Intercentres de SEAT i Rafa Guerrero, secretari general de CCOO a l’empresa, juntament amb altres representants de la companyia i dels sindicats.
El nou Conveni Col·lectiu recull un sòlid pla industrial per a la companyia, amb la prioritat de garantir l’estabilitat de l’ocupació, millorar les condicions econòmiques per als empleats i oferir més flexibilitat en l’organització del treball. A més, l’acord inclou un programa de formació i qualificació centrat al cotxe elèctric i les noves tecnologies, el més ambiciós de la història de SEAT.
“Avui hem signat el conveni col·lectiu de l’electrificació de SEAT. És un acord per als propers 5 anys que serà la base de la transformació de l’empresa. Un conveni socialment responsable tant per als empleats com per garantir que la companyia sigui una organització sostenible, robusta i preparada per liderar l’electromobilitat a Espanya i amb l’ambició de ser un referent global”, ha explicat Laura Carnicero, vicepresidenta executiva de Persones i Organització de SEAT. A més, Carnicero ha afegit que “sense dubte, aquest conveni col·lectiu reflecteix un dels nostres principals compromisos: protegir i promoure l’ocupació de qualitat a la companyia. Vull agrair la col·laboració de la representació social, especialment a Matias Carnero i Rafa Guerrero, durant tot el procés de negociació”.
Amb el compromís de reorganitzar l’estructura de forma socialment responsable i a través de mesures no traumàtiques, la companyia automobilística ha engegat un pla de suspensió de contractes, al qual es podran acollir els empleats a partir de 61 anys de forma voluntària. En paral·lel, la gigafactoria a Sagunt obre una possibilitat per a aquells empleats que es vulguin unir al projecte. Tot plegat unit a una solució per a la planta del Prat, que compta amb la possible adjudicació de sis nous components.
Matías Carnero, secretari general d’UGT a SEAT i president del Comitè Intercentres, ha destacat “que el nou conveni col·lectiu és equilibrat i acceptable des de la conjuntura actual i tenint en compte el context de transformació necessari per fer front a l’electrificació. Amb aquest conveni s’asseuen les bases de la transició ecològica per garantir el futur dels treballadors i que les generacions següents no tinguin problemes d’ocupació”.
Per la seva banda, Rafael Guerrero, secretari general de CCOO a SEAT, ha afirmat que “aquest conveni estableix les bases per governar de forma inclusiva el procés de transformació cap a la mobilitat sostenible. Ho fa amb el pla de futur, garantint la càrrega de treball per a la fàbrica del Prat, impulsant l’electrificació de Martorell, apostant per la segona plataforma elèctrica, aprofitant noves oportunitats de negoci com el projecte d’economia circular i amb el pla de suspensió voluntari ”.
En espera de la resolució del PERTE del Vehicle Elèctric i Connectat, amb el projecte Future: Fast Forward, SEAT juntament amb el Grup Volkswagen i els seus socis estan preparats per mobilitzar 10.000 milions d’euros amb l’ambició de convertir Espanya en un hub europeu de l’electromobilitat. Per això aquest Conveni Col·lectiu constitueix un marc d’estabilitat per a una transformació d’aquesta magnitud històrica de la indústria de l’automoció del país.