Una vintena de persones, entre infants i voluntaris, ja formen part a Martorell del programa LECXIT , que impulsa els hàbits lectors entre els alumnes de 4t, 5è i 6è de Primària. En total, 10 parelles que participen en aquest projecte de la Fundació Bofill , que a casa nostra implica la Regidoria d’Ensenyament, la Biblioteca i els centres educatius. L’objectiu és millorar la comprensió lectora i despertar l’entusiasme per la lectura a infants que en tinguin dificultats.
Des de la Biblioteca Francesc Pujols es fa una valoració positiva de la seva arrencada, que es va produir a finals de novembre i que s’acabarà el maig de 2024. Alhora, es destaca que encara s’és a temps d’afegir-s’hi com a voluntaris. Per a fer-ho, cal dirigir-se a l’equipament cultural.
Ho exemplifica la tècnica de la Biblioteca Josefina Canals:”Estem satisfets de com ha engegat el projecte, on els voluntaris es presten per acompanyar a la lectura a nens amb dificultats o alguna problemàtica, i que necessiten suport, acompanyament i dedicació del voluntari per a fer-los gaudir de la lectura, que aquesta els sigui un viatge ple de satisfacció i que en puguin gaudir al màxim”.
Josefina Canals, tècnica de la Biblioteca
El programa emparella una hora la setmana a un voluntari i un estudiant que no tingui un hàbit lector consolidat ni un acompanyament lector des del seu entorn proper. Canals destaca que la millora de la comprensió lectora contribueix “a l’èxit educatiu” i a assegurar el desenvolupament educatiu i social d’aquests infants, i que des de l’equipament s’han buscat voluntaris dins de la comunitat lectora per dur-lo a terme.
Josefina Canals, tècnica de la Biblioteca
Segons els resultats de les proves de competències bàsiques del Departament d’Educació 2023, “a Catalunya un de cada set infants finalitza la Primària amb un nivell baix de comprensió lectora, no aconsegueix un nivell de comprensió lectora òptim. El programa vol revertir aquesta xifra”, apunta Marta López, directora del LECXIT de la Fundació Bofill. El percentatge d’alumnes de 6è que se situen en les franges inferiors (nivell mitjà-baix i baix) passa de 34% el 2022 a 37,3% el 2023.
López explica de quina manera s’aprofita l’hora setmanal de trobada entre infant i voluntari: “Es fa a les tardes. Primer es fa un espai d’acollida, de conversa i d’apropament, una estona de lectura, es treballen preguntes i hi ha un espai de comiat per plantejar nous reptes a l’infant, generar més espectatives i més ganes per a les properes sessions”.
Marta López, directora del programa LECXIT
El LECXIT és una xarxa de més de 300 espais (biblioteques públiques, escoles, entitats socials i equipaments municipals) a 150 municipis. Hi participen més de 2.000 voluntaris.
The post En marxa el programa de millora de comprensió lectora infantil LECXIT amb vint participants appeared first on Web de notícies de l’Ajuntament de Martorell .
Font: En marxa el programa de millora de comprensió lectora infantil LECXIT amb vint participants