El Servei de Consum de l’Ajuntament de Martorell va fer, durant l’exercici de 2023, més d’un miler d’atencions als consumidors. Més de la meitat dels expedients es van tancar de manera favorable. Durant l’any passat, el Servei de Consum va realitzar prop d’una setantena d’activitats informatives i de suport al consumidor.
Entre consultes presencials, telefòniques i telemàtiques, el Servei de Consum de l’Ajuntament va gestionar l’any passat un total de 1.163 atencions. El tècnic de Consum de l’Ajuntament de Martorell, Ferran Riera, explica que “en un 52% dels casos van ser consultes via telefònica i en un 37% presencials”. Comparant amb l’exercici 2022, “les visites presencials van augmentar un 8% i constatem que segueix costant força l’atenció telemàtica”.
Ferran Riera, tècnic Consum Ajuntament de Martorell
Es van arribar a tancar un 80% dels expedient endegats i un 54% d’aquests de manera favorable, un 6% menys respecte a 2022. Altres casos van ser accions informatives, derivacions a Arbitratge o bé resolucions no satisfactòries.
“Les reclamacions de telefonia i de serveis de subministres (llum, aigua i gas) van baixar, un cop la cruesa de la crisi de preus de la energia ja no era tan palpable i es van prendre mesures des de la administració per fer front a les alces de preus”, apunta Riera. En dades, els subministres van suposar un 17% del total de les reclamacions ateses i la telefonia un 11,5%.
Ferran Riera, tècnic Consum Ajuntament de Martorell
Aquest 2023 es va instaurar un nou indicador que són les reclamacions que es van atendre de manera excepcional de persones que no són de Martorell. Riera recorda que “el Servei de Consum és municipal local i cada ciutadà hauria d’anar al seu ajuntament per ser atès, però, donat que Martorell presenta un servei estable d’atenció es van atendre 59 casos de persones de fora de Martorell, un 13,4% del total”.
Ferran Riera, tècnic Consum Ajuntament de Martorell
Per últim, en l’apartat de formació i educació al consumidor es van fer un total de 68 activitats, de les quals un 51% van ser de suport informatiu a diferents col·lectius (gent gran, escoles i departaments municipals).
La difusió a través de l’emissora municipal Ràdio Martorell va suposar un 9% de les activitats de difusió. Aquesta activitat formativa i d’educació, respecte al 2022, va baixar en 10 actuacions menys en total, excepte les activitats de col·laboració que van augmentar en cinc.
Enguany, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, “es proposa treballar en el camp de les escoles (nens i nenes de 5 anys), els Esplais de Gent Gran, formació de la Policia Local en matèria de Consum i seguir la difusió a través de Radio Martorell”. “Amb el suport necessari seguirem amb el programa de col·laboració que vam engegar amb la Residència Sant Joan de Déu i els seus usuaris”.
The post El Servei de Consum de l’Ajuntament fa més d’un miler d’atencions el 2023 appeared first on Web de notícies de l’Ajuntament de Martorell .
Font: El Servei de Consum de l’Ajuntament fa més d’un miler d’atencions el 2023