SEAT celebra els pròxims 28 i 29 d’octubre la segona edició de la seva Innovation Day , un esdeveniment enfocat a reconèixer i fomentar l’esperit innovador entre els propis empleats de la companyia. Després de l’èxit de la primera edició, en la qual es van presentar algunes iniciatives que ja han vist la llum, SEAT farà enguany un format híbrid que combina activitats i sessions online amb altres de caràcter presencial. L’objectiu és compartir noves idees, visions i projectes, i fomentar l’esperit innovador en el conjunt dels treballadors de la companyia, de manera col·laborativa i transversal.
L’esdeveniment estarà estructurat en tres parts: un summit o fira on es presentaran més de 50 projectes innovadors sorgits de la companyia; una sèrie de xerrades amb experts vinculats amb l’àmbit de la innovació i l’emprenedoria; i un tercer apartat de reptes, en els quals equips multidisciplinaris treballaran en les diferents fases d’un projecte, des de la idea fins a la seva posada en marxa.
La segona edició d’Innovation Day s’ha adaptat a les circumstàncies derivades de la pandèmia i tindrà lloc amb un format híbrid, que combina el digital i el presencial. Utilitzant tecnologia 3D, SEAT ha creat una plataforma virtual en el qual els empleats poden visitar diferents espais, interactuar en temps real durant les presentacions, aprendre sobre els últims projectes i compartir idees amb diferents experts.
Esdeveniment en format híbrid
Els qui participin de manera online , accediran a una plataforma que els possibilita assistir al 3D Virtual Summit, utilitzant un avatar personalitzat que permet la interacció amb visitants i expositors. S’aproparan d’aquesta manera a l’Univers SEAT, que inclou 50 estands online , contingut específic dissenyat en 3D i experiències d’intercanvi amb altres participants. A més, podran participar en diversos reptes digitals o accedir a sales interactives en les quals descobrir projectes innovadors, a més d’acudir a xerrades a través del canal de YouTube i sales virtuals.
Les experiències presencials inclouen visites, test tecnològics, presentacions especialitzades o experiències que ensenyen a recórrer a la innovació per trobar solucions a alguns dels reptes de la companyia. Aquesta edició, compta amb diversos show rooms sobre il·luminació i la realitat virtual, així com alguns avanços incorporats a CUPRA. A més, cinc equips transversals utilitzaran metodologies per solucionar desafiaments corporatius per desenvolupar nous productes i serveis.
La companyia ofereix als seus professionals la possibilitat d’assistir a xerrades impartides des de la seu central de SEAT a Martorell i CASA SEAT, que també seran accessibles des de la plataforma digital. Alguns dels experts que participaran són: Miguel Àlaba, director de Amazon Web Services: ‘Amazon: Liderant la cultura innovadora’; Manuel Carricano, director de l’Institut de Data, driven decisions i professor titular d’Operacions, Innovació i Data Science en ESADE Business School: ‘Data Strategy’; Nerea Luis, artificial intelligence engineer en Sngular: ‘Intel·ligència Artificial: aplicació als negocis’; David Calle, professor youtuber , fundador de Unicoos i ambaixador d’Educació i Youth Empowerment de SEAT: ‘Innovació i educació’, i Claudia de la Riva, CEO de Nannyfy: ‘Nannyfy: emprenedoria i oportunitats’.
Després de les jornades, un equip d’expert multidisciplinari votarà i premiarà als tres projectes més rellevants, que presentaran posteriorment les seves iniciatives davant el Comitè Executiu de la companyia.
SEAT INNOVA: innovació per als 365 dies de l’any
SEAT ha posat en marxa SEAT INNOVA, un portal virtual que connecta als treballadors amb els principals experts de la companyia i que ofereix inspiració a través dels projectes duts a terme en anys anteriors, alhora que permet participar en reptes, tallers i xerrades lligats a totes les àrees de l’empresa.
El portal també serà el canal d’entrada cap a la plataforma digital de l’Innovation Day i està format per diversos apartats: activitats, get started , participa, projectes i connecta. A més, permetrà compartir entre els experts projectes realitzats, solucions de negoci i innovacions significatives.
Font: L’automobilística SEAT fomenta la cultura innovadora entre els seus treballadors