El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), segons anuncia el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), ha formalitzat per 3 milions d’euros un contracte de serveis per redactar el projecte d’ampliació a quart carril a l’autopista AP-7, des de l’enllaç de Martorell fins l’enllaç de Vilafranca Centre.
El 31 d’agost de 2021 va finalitzar la concessió de l’autopista AP-7 Tarragona-La Jonquera, la qual cosa va suposar deixar lliure de peatge 258 km d’autopista a Catalunya. Això ha permès que, juntament amb la resta dels trams d’autopista alliberats els anys 2020 i 2021 (que sumen més de 450 km), la Xarxa de Carreteres de l’Estat a Catalunya estigui lliure de peatge, actualment.
Des que van finalitzar les concessions, el Mitma ha estat treballant per adequar les autopistes a la nova realitat. Els estudis realitzats amb caràcter previ a l’alliberament de l’autopista ja van anticipar un increment significatiu de trànsit i la necessitat de posar en marxa actuacions, com la que ara s’acaba de formalitzar.
L’actuació té com a objectiu incrementar la capacitat de l’autopista AP-7 entre els enllaços de Martorell i Vilafranca Centre, amb la creació d’un quart carril, en una mica més de 23 quilòmetres d’autovia, per al quual s’estima un import de 140 milions d’euros (IVA inclòs).
D’aquesta manera, el compromís del Ministeri de treballar en millores en l’autopista AP-7 manté el full de ruta, tal com el va presentar el mes d’abril passat el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, en el Consell Comarcal del Penedès als alcaldes de Martorell, Gelida, Sant Esteve Sesrovires, Sant Sadurní d’Anoia, Subirats, el Vendrell i Vilafranca del Penedès. A aquesta reunió també van assistir el secretari general de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, els presidents dels Consells Comarcals del Alt i Baix Penedès i el delegat Territorial del Govern de la Generalitat al Penedès.
Font: El Mitma redacta el projecte del quart carril AP-7 entre Martorell i Vilafranca