UGT i CCOO demanen a la direcció de SEAT una transició al cotxe elèctric que mantingui l’ocupació i sense reduir sous. Els sindicats han fet públiques les peticions en la negociació del 20è conveni col·lectiu, que va començar la setmana passada. En un comunicat, demanen a l’empresa un pla industrial que garanteixi “l’estabilitat de l’ocupació, la viabilitat de tots els centres i el manteniment de les marques” després que l’empresa avisés que l’arribada del cotxe elèctric suposarà un descens del 30% d’hores treballades i un excedent de plantilla.
A més, exigeixen un increment de sou prenent com a partida l’IPC real i mantenir la clàusula de revisió salarial. També han reclamat la reducció de la jornada individual de forma consolidada situant-la en 35 hores a la setmana i “prioritzar i acordar mecanismes que garanteixin i mantinguin la plantilla sense reducció salarial”, per fer front als excedents de plantilla que provocarà la transició al cotxe elèctric, apunta el president del comitè d’empresa de SEAT, Matías Carnero.
Matías Carnero, president comitè empresa SEAT
CCOO i UGT han demanat abordar el canvi tecnològic de l’electrificació dels vehicles “de forma sostenible, i inclusiva, i vinculat a la vigència del conveni”, que ha de durar fins al desembre del 2026. Els sindicats insisteixen que les mesures que s’acordin s’apliquin de manera retroactiva des de l’1 de gener d’aquest any.
Una de les peticions dels treballadors és desbloquejar el topall de triennis per sobre de deu, augmentar el plus de nocturnitat, bonificar una part de l’assegurança mèdica, aportacions “reals” al pla de pensions o l’ampliació de fins a tres mesos la comunicació del període de vacances.
Matías Carnero, president comitè empresa SEAT
En relació a l’entrada en vigor de la reforma laboral, demanen que s’apliqui en els contractes temporals, fomentant els indefinits i no permeten subcontractacions amb sous per sota del que marca el conveni sectorial.
Font: Els sindicats de SEAT demanen una transició al cotxe elèctric que mantingui l’ocupació