El Telèfon 112, d’atenció i gestió de trucades d’urgència de la Generalitat de Catalunya, va rebre al llarg d’aquest 2022 un total de 3.984 trucades procedents de Martorell . Això suposa gairebé un 50% menys de trucades que l’any passat, quan se’n van fer 7.057. Els motius més habituals de les alertes des de la nostra població van ser l’assistència sanitària, la seguretat i el trànsit.
A Martorell, un total de 1.350 trucades van ser per alertes sanitàries, 1.315 per seguretat, 818 per trànsit, 173 per civisme, 151 per altres incidències, 121 per incendis, 25 per fuites (aigua, gas i altres), 19 per accidents, 11 per medi ambient, i 1 per meteorologia.
El mes de juliol és el que ha registrat més avisos al nostre municipi amb 635, principalment per seguretat amb 208 trucades, assistència sanitària amb 196, trànsit amb 138 i civisme amb 33.
Del conjunt de la comarca del Baix Llobregat, el 112 va sumar 94.764 trucades. Per assistència sanitària 35.682, per seguretat 30.452, per trànsit 12.722, per incendis 5.661, per civisme 4.484, per altres incidències 4. 383, per fuites (aigua, gas i altres) 566, per accidents 488, per medi ambient 298, i per meteorologia 28.
El Telèfon 112 és un servei d’atenció a la ciutadania que centralitza totes les trucades urgents per a que qualsevol persona pugui sol·licitar els serveis públics d’emergències sanitàries, extinció d’incendis i salvament, seguretat ciutadana i protecció civil quan es trobi en una situació d’emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats o catàstrofes. Dona resposta immediata les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. És un servei públic d’accés universal, gratuït i permanent per a totes les persones des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil.
El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya és una empresa pública líder a Europa en servei públic d’urgències, tant pel servei a la ciutadania com per la gestió de la informació que aporta als diferents cossos d’emergències, com són policies, sistema d’emergències mèdiques, bombers, protecció civil o agents rurals, i desenvolupa una estratègia per oferir el millor servei.
Font: Es redueixen gairebé a la meitat les trucades al 112 procedents de Martorell