Dilluns es va signar la resolució del concurs per gestionar els terrenys que fins fa un any ocupava Nissan a la Zona Franca de Barcelona. L’adjudicació al D-Hub d’electromobilitat format per la l’empresa martorellenca BTech i QEV, en aliança amb l’operador logístic Goodman, es va anunciar al febrer, però encara estava pendent l’acte formal de la firma que ratifica aquesta decisió.
La seu central del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), propietari dels terrenys, va acollir l’acte de signatura, amb la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, el conseller d’Empresa i Ocupació, Roger Torrent, i el delegat especial de l’Estat al consorci, Pere Navarro. També es va firmar l’acord entre el CZFB i Goodman, i entre Nissan i el hub d’electromobilitat.
Els participants de la negociació van coincidir a remarcar que es tractava d’un dia històric, ja que ha costat dos anys i mig trobar una alternativa industrial als terrenys on Nissan fabricava cotxes. També van incidir en què el pacte garanteix el relleu de Nissan i es dona per superada la crisi iniciada al maig de 2020 amb l’anunci del tancament de la factoria.
Contractes per als empleats de Nissan
A finals del 2020, l’ERO de Nissan va deixar sense feina 2.525 empleats, dels quals 1.100 van accedir a prejubilacions i una mica menys de 1.400 esperaven una nova feina, encara que uns 60 han trobat altres sortides i han renunciat a aquesta opció i 60 més han estat contractats pel fabricant de motos elèctriques Silence, que ja ocupa una part de Zona Franca i que podria augmentar el nombre de treballadors.
El D-Hub s’ha compromès a contractar aquest any uns 600 treballadors de l’antiga Nissan, de manera que quedarien una mica més de la meitat d’exempleats encara sense sortida laboral.
Entre les fórmules que s’estudien per accelerar la contractació, hi ha el repartiment del treball a través de contractes voluntaris de mitja jornada, o que les tasques de neteja, que abans se subcontractaven, puguin ser realitzades per la plantilla de Nissan en una primera etapa.
Dels prop de 500.000 metres quadrats dels terrenys adjudicats, el hub utilitzarà uns 300.000 metres quadrats, mentre que Goodman n’explotarà directament uns 100.000. La resta l’ocuparà el centre tècnic de Nissan i la fàbrica de vehicles biplaça de Silence.
Font: La martorellenca BTech, en aliança amb QEV i Goodman, ja gestiona oficialment els terrenys de Nissan