SEAT ha inaugurat avui a Martorell el Test Center Energy (TCE), un laboratori de bateries elèctriques ubicat a la planta de Seat a Martorell. A l’acte hi ha assistit la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Wayne Griffiths, CEO de SEAT i CUPRA, i Werner Tietz, vicepresident d’I+D de la companyia. En representació de l’Ajuntament de Martorell, la regidora de Promoció Econòmica, Rosa Cadenas.
El TCE és un centre d’investigació i desenvolupament de bateries para a cotxes elèctrics i híbrids endollables. La companyia hi ha invertitmés de 7 milions d’euros. Les instal·lacions, situades al Centre Tècnic de SEAT a Martorell, es fan servir per a desenvolupar i fer assajos de rendiment a sistemes d’energia per a vehicles elèctrics i híbrids de CUPRA, SEAT i SEAT MÒ, així com per a d’altres marques del grup Volkswagen.
El centre suposa un pas més en l’estratègia d’electrificació de l’empresa i vol convertir-se en actiu clau per duu a terme el projecte de SEAT de liderar l’electrificació de la indústria de l’automòbil a l’Estat. El TCE s’emmarca en el pla d’inversions de 5.000 milions d’euros anunciat per la companyia per electrificar els vehicles i instal·lacions. Aquest objectiu es concreta en el pla ‘Future: Fast Forward’, a través del qual SEAT i el Grup Volkswagen pretenen convertir la planta de Martorell en un hub europeu líder en mobilitat elèctrica.
Wayne Griffiths, CEO de SEAT i CUPRA, ha assenyalat que “tenim l’oportunitat i la responsabilitat de canviar completament la nostra indústria. Ara necessitem comptar amb els fons per fer realitat aquests projectes. Esperem que el govern espanyol publiqui el Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) en els propers dies. Més retards a la convocatòria seria crític per a projectes rellevants de ‘Future: Fast Forward’”.
Wayne Griffiths, CEO SEAT i CUPRA
La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, ha anunciat que “la convocatòria del PERTE es publicarà en els propers dies per a la selecció del consorci d’empreses beneficiàries. El pla preveu mobilitzar en els proper dos anys fins a 24 MEUR, sumant l’aportació privada que serà essencial”. “Impulsarà el treball cooperatiu entre empreses i centres d’investigació a tot el territori espanyol”.
“Aquest línia d’investigació del PERTE ja està en marxa i la transició cap al vehicle elèctric i connectat és imparable. És ja un projecte de futur compartit que seguirà sumant aliances”. “En aquest nou ecosistema d’innovació SEAT és un mirall per la creació de vincles amb centres d’investigació, per la capacitat d’impulsar nous components i tecnologia que donen suport al cotxe elèctric i pel vostre lideratge”, ha dit la ministra.
Diana Morant, ministra de Ciència i Innovació
El conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, ha subratllat que “ens hem marcat l’objectiu de reindustrialitzar el país i fer una indústria catalana més competitiva, que incorpori avenços tecnològics, digitalització i sigui respectuosa amb el medi ambient. Que la indústria recuperi força amb valor afegit”.
Des de la Generalitat “fem el possible per acompanyar en aquest procés de transició”. Aquest centre és “clau per a la innovació, una peça essencial per a les noves cadenes de fabricació. Acollir aquest centre una bona notícia per al nostre país. Consolida Catalunya com a referent automoció al sud d’Europa i ens encoratja a seguir treballant per a acollir el màxim d’elements de la cadena de fabricació del vehicle elèctric”.
Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball
En el marc de la seva estratègia d’electrificació, SEAT planeja fabricar vehicles elèctrics a Martorell a partir de 2025 i desenvolupar un paper clau en la democratització del vehicle elèctric per tal de fer-lo accessible a un gran nombre de persones.
El TCE té una extensió de 1.500 metres quadrats i una capacitat d’assaig d’1,3 megawatt. En aquestes instal·lacions es podran provar vehicles, mòduls de cel·les i grups de bateries. En total, l’empresa d’automoció ha invertit més de 7 milions d’euros en la seva construcció. Així doncs, amb aquesta inversió SEAT espera posicionar-se com a referent en el desenvolupament de solucions per l’electromobilitat.
L’edifici està equipat amb diferents espais destinats als assajos amb bateries elèctriques. En aquests equipaments es validaran mòduls de cel·les, carregadors de vehicles elèctrics i bateries de mitja i alta tensió. El Test Center Energy també comptarà amb càmeres climàtiques on les bateries elèctriques seran exposades a condicions climàtiques extremes.
A més, estarà equipat amb un laboratori d’electrònica d’alta tecnologia. En aquest laboratori es dissenyaran i fabricaran prototips i sistemes per desenvolupar els programes d’assajos. Addicionalment, l’edifici compta un taller equipat per realitzar proves a vehicles electrificats. Les proves aniran enfocades a testar les prestacions dels sistemes d’energia, seguretat funcional i la integració de funcions dels automòbils.
Per duu a terme totes aquestes tasques, el taller tindrà disponible equipament i tecnologies avançades, com ara sistemes de visió artificial. En total, es podrà treballar de manera simultània amb fins a sis cotxes. La construcció d’aquestes instal·lacions forma part de la inversió de 5.000 milions d’euros que Seat realitzarà entre per 2020 i 2025 impulsar l’R+D+I i l’electromobilitat.
Font: SEAT inaugura un centre d’investigació de bateries, únic al sud d’Europa