La Regidoria de Comerç, Mercats i Consum de l’Ajuntament de Martorell, a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), ha reunit els números de l’any 2021 pel que fa a les reclamacions dels consumidors i els expedients iniciats i acabats en els darrers dotze mesos.
Dels 560 expedients que s’han obert per tal de tramitar les reclamacions, les queixes i les consultes dels usuaris, un 14% han estat causats pel coronavirus i la intenció de recuperar l’import dels viatges que s’han hagut de cancel·lar, 78 en total.
L’OMIC ha gestionat 1.484 atencions, de les quals més de la meitat han estat en format telefònic (841, el 57%), mentre que les visites presencials han suposat un 34,5%, se n’han fet 512. La modalitat menys emprada han estat les visites no presencials, en línia, se n’han fet 130 durant el 2021.
L’any 2021 ha permès que prop d’un 70% dels expedients que s’han obert s’hagin tancat abans d’arribar al 2022, i d’aquests, un 53% han tingut un veredicte favorable als usuaris. Tot plegat és un fet del qual, ha apuntat el tècnic de l’OMIC, Ferran Riera, han de fer-ne una lectura positiva. Segons Riera, aquestes xifres “són molt similars a les del 2020”.
Ferran Riera, tècnic OMIC
Riera ha explicat que l’OMIC ha tingut un paper decisiu en les queixes pels viatges anul·lats i la devolució d’imports: “hi ha hagut un gran índex de reclamacions positives i ha estat de gran ajuda als usuaris que les acumulaven”.
Ferran Riera, tècnic OMIC
L’OMIC ha intervingut en dotze ocasions a Ràdio Martorell i ha estat protagonista de dotze notícies al lloc web martorelldigital.cat. Enfocada en el 2022, enguany posarà la mirada en en persones de la tercera edat.
Font: L’OMIC presenta el seu balanç de reclamacions i expedients de l’any 2021