Les cooperatives de 5è de Primària, participants al projecte Cultura Emprenedora a l’Escola (CUEME), han instal·lat aquest matí les seves parades a la rambla de Les Bòbiles per vendre els seus productes artesanals. L’alcalde Xavier Fonollosa i la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Rosa Cadenas, han passejat pel mercadet, han comprat algun obsequi a totes les parades i els han felicitat per la bona tasca feta.
Les cooperatives que han format part del CUEME aquest curs han estat ‘CDND’ i ‘La Creativitat’ de l’Escola José Echegaray, ‘Fem Team’ i ‘Simulcop’ de La Mercè, ‘Rodoshop’ i ‘Turbo Escola’ del Mercè Rodoreda, ‘Pontarróland’ d’El Pontarró, ‘Musvitis’ i ‘Savi26’ del Vicente Aleixandre, centre que s’ha incorporat aquest any.
L’alcalde ha destacat que “el CUEME explica als nens i nenes com funciona l’economia, a través de la creació d’empreses. Creen una cooperativa aportant un capital social per comprar el material, fan els productes i els venen. Un cop recuperat el capital, els queda el benefici. La cooperativa és la formula més democràtica de fer una empresa. És un programa molt pedagògic per saber com funcionen les empreses i els seus objectiu”.
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell
“Martorell va ser de la primera fornada de municipis de la província de Barcelona en participar al CUEME, programa dissenyat per la Diputació de Barcelona. Cada cop hi ha més municipis que s’hi acullen i més escoles de Martorell que hi volen participar. És molt gràfic per entendre l’economia”, ha incidit Fonollosa.
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell
La regidora Cadenas ha remarcat que “és una iniciativa pensada per a les escoles, però la fem des de la Regidoria de Promoció Econòmica perquè els inculquem la cultura emprenedora”. “Aquest curs hi ha nou cooperatives de cinc centres escolars. Són molt variades i, fins i tot, dins de la mateixa escola hi ha competència per veure qui fa els millors productes o qui en treu més benefici”.
Rosa Cadenas, regidora Promoció Econòmica i Comerç
“El CUEME té tres factors molt importants: aprenen amb un objectiu; treballen que en el futur podran estudiar una carrera o ser emprenedors d’un projecte propi, i té un propòsit solidari, ja que part dels beneficis aniran a ong’s o entitats de Martorell o de fora”, ha resumit Cadenas.
Rosa Cadenas, regidora Promoció Econòmica i Comerç
Al llarg de tot el curs, els alumnes han treballat els diferents passos a seguir per crear una cooperativa: denominació, estatuts, capital a aportar per cadascun dels socis, organització, gestió i tancament, elecció del producte, imatge corporativa, comunicació, finançament, producció i venda final.
El projecte s’ha integrat dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’ha adaptat als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica han servit per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.
Font: Les cooperatives CUEME fan bones vendes de les seves manualitats a Les Bòbiles