El Telèfon d’urgències 112 va rebre l’any passat set mil trucades des de Martorell

Categories General

El Telèfon 112 , d’atenció i gestió de trucades d’urgència de la Generalitat de Catalunya, va rebre al llarg de l’any 2021 un total de 7.057 trucades procedents de Martorell . Els motius més habituals de les trucades van ser la seguretat i l’assistència sanitària, que van sumar un 61%. El pic de trucades des de Martorell es va produir el mes de juliol, coincidint amb l’incendi a la serra de l’Ataix i Les Torretes.

L’ús d’aquest servei per part dels martorellencs l’any passat va ser quasi idèntic al de 2020 -quan hi va haver 6.996 trucades-. Del total, 2.182 (un 30,9%) eren referides a la seguretat, seguides molt de prop de les 2.121 (30,1%) dedicades a temes d’assistència sanitària; 1.273 (18%) al trànsit; 609 (8,6%) a incendis; 501 (7,1%) a civisme; 270 a altres temes (3,8%). Molt per sota, també n’hi va haver 36 sobre fuites, 35 referides a accidents, 18 relacionades amb el medi ambient i 12 sobre meteorologia.

Així com a l’any 2020 el pic de trucades locals al servei es va produir als mesos de març i juliol (coincidint amb la primera i segona onades de la Covid-19), l’any passat el pic va ser el juliol, amb 1.094 trucades, de les quals 344 van estar relacionades amb incendis. En global, aquesta categoria va experimentar un increment important en el total anual, passant del 3,3% de 2020 al 8,6% de l’any passat.

El total de trucades a Martorell representa el 4,6% del total de la comarca del Baix Llobregat (152.157). En el global de Catalunya, el servei del Departament d’Interior va rebre 3.169.109 trucades, un 5,7% més que el 2020.

Un servei públic, gratuït i obert les 24 hores dels 365 dies de l’any

El Telèfon 112 és un servei d’atenció a la ciutadania que centralitza totes les trucades urgents per a que qualsevol persona pugui sol·licitar els serveis públics d’emergències sanitàries, extinció d’incendis i salvament, seguretat ciutadana i protecció civil quan es trobi en una situació d’emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats o catàstrofes. Dona resposta immediata les 24 hores del dia els 365 dies de l’any. És un servei públic d’accés universal, gratuït i permanent per a totes les persones des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil.

El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya és una empresa pública líder a Europa en servei públic d’urgències, tant pel servei a la ciutadania com per la gestió de la informació que aporta als diferents cossos d’emergències, com són policies, sistema d’emergències mèdiques, bombers, protecció civil o agents rurals, i desenvolupa una estratègia per oferir el millor servei.

Font: El Telèfon d’urgències 112 va rebre l’any passat set mil trucades des de Martorell