La Regidoria d’Ensenyament ha reprès, un curs més, el programa ‘Estudi assistit’, tallers de suport a la tasca escolar, inclòs al Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE) de la Generalitat. El taller vol ajudar l’alumnat amb dificultats a adquirir tècniques d’organització i d’estudi; afavorir una actitud positiva vers l’aprenentatge, col·laborar en l’assoliment de les competències bàsiques i promoure l’ús de la llengua catalana com a instrument de cohesió social.
Aida Amat, responsable del programa a Martorell, destaca que “la idea és que el que es fa a l’escola tingui connexió amb els tallers de suport escolar, i que els alumnes puguin fer reforç amb algú que els acompanyi. Es treballen habilitats i competències bàsiques en coordinació amb les matèries de classe, de manera que no els suposi més feina, sinó que tinguin un espai on poder tornar-les a treballar”.
Aida Amat, responsable ‘Estudi assistit’
‘Estudi assistit’ s’adreça a alumnes que “necessiten repassar aprenentatges i un espai on tenir rutines, hàbits d’estudi i eines per ser autònoms i seguir estudiant a casa. Que no es despengin de la resta de companys, perquè molts aprenentatges bàsics si no es consoliden molt bé en aquestes edats costa molt de continuar”, apunta Amat.
Aida Amat, responsable ‘Estudi assistit’
El programa ha ampliat aquest curs la seva oferta a 27 tallers amb un total de 244 places, per tal de respectar els grups bombolla i mantenir les mesures de seguretat anticovid. Les classes són presencials, en horari extraescolar durant el segon i tercer trimestre, i amb un equip d’11 monitors. A primària, el taller s’imparteix a l’Escola Els Convents, José Echegaray, Vicente Aleixandre i Mercè Rodoreda amb quatre tallers per centre. I a secundària, es fan sis tallers a l’Institut Joan Oró i quatre al Maria Canela.
Font: Ensenyament reprèn el programa ‘Estudi assistit’ de suport a la tasca escolar