Es presenta el nou CUPRA UrbanRebel que electrificarà la planta de Martorell

Categories General

SEAT ha presentat dimarts el model CUPRA que servirà per electrificar la planta de Martorell. En un acte a l’Autòdrom de Terramar (Sant Pere de Ribes), la marca ha explicat que llançarà al mercat tres nous models elèctrics l’any 2025, un dels quals es fabricarà a Martorell, l’anomenat UrbanRebel, que utilitzarà la plataforma petita del grup Volkswagen. Els altres dos models són el CUPRA Terramar, que es produirà a la planta d’Audi a Hongria, i el CUPRA Tavascan, que podria produir-se a la Xina. A l’acte hi ha assistit l’alcalde Xavier Fonollosa, i els regidors Rosa Cadenas i LLuís Amat.

Wayne Griffiths, president de SEAT i CUPRA, ha explicat que el nou model que es farà a Martorell és “un cotxe clau per a l’estratègia i el futur de la marca”, però també per la inversió que es vol fer Catalunya i el País Valencià. “Més que un projecte de cotxe, és un projecte de país per convertir-lo en un hub de la mobilitat elèctrica, amb les nostres inversions a Martorell i la nova fàbrica de bateries a Sagunt”.

Amb 4,03 metres de longitud, l’UrbanRebel integra polímers reciclats avançats i materials de base biològica, que constitueixen un vehicle més conscient amb el medi ambient. Els mètodes de fabricació mitjançant impressió 3D i els teixits 3D amb disseny paramètric, milloren el rendiment i la qualitat percebuda.

L’arquitectura de disseny lleuger, present tant en l’exterior com a l’interior, ajuda al motor elèctric de 226 CV (166 kW) i al paquet de bateries a oferir grans xifres de prestacions i autonomia. El cotxe elèctric urbà és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en només 6,9 segons i té una autonomia de fins a 440 quilòmetres (versió Range).

L’objectiu a mitjà termini de l’empresa és vendre fins a mig milió de cotxes de la marca CUPRA, una xifra similar a les vendes de les millors èpoques de SEAT, i l’expansió internacional de la marca.

CUPRA va néixer l’any 2018 com a filial esportiva, però ha anat prenent protagonisme fins a convertir-se en la principal aposta del grup Volkswagen. El model elèctric petit és la pedra angular de l’estratègia de Volkswagen a Espanya, que passa pel al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE), el pla d’ajudes del govern espanyol amb fons europeus.

La fàbrica de bateries que s’instal·larà a Sagunt forma part d’aquesta estratègia, i abastirà la producció a Martorell. Els plans de SEAT passen per fabricar aquest model a partir del 2025 amb les marques CUPRA, Volkswagen i Skoda.

El pla garanteix el futur de la planta de Martorell, però planteja reptes, perquè la producció de cotxes elèctrics requereix un 30% menys de mà d’obra. Això, en el cas de SEAT, podria afectar uns 2.500 llocs de treball, ja que també afecta la seva planta del Prat.

La direcció i el comitè d’empresa estan negociant un nou conveni davant d’aquest escenari, i SEAT ha posat sobre la taula la possibilitat de cobrir part de l’eventual retallada de plantilla amb prejubilacions.

Font: Es presenta el nou CUPRA UrbanRebel que electrificarà la planta de Martorell