L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Martorell promou l’accés a l’idCAT Mòbil, un servei de la Generalitat per a que els ciutadans facin tràmits electrònics amb les administracions. Per aquest motiu, ha elaborat un cartell amb informació dels requisits i el procediment per donar-se d’alta. Cal tenir més de 16 anys, disposar de DNI o la Targeta d’Identitat d’Estranger (TIE), la tarja sanitària del CatSalut i un telèfon mòbil.
Fer sol·licituds, inscripcions o certificacions, consultar les cites prèvies programades o rebre electrònicament les notificacions oficials de la Generalitat són serveis que ofereix l’idCAT Mòbil . Un mecanisme d’identificació i signatura electrònica per a la ciutadania, basat en l’enviament d’una contrasenya d’un sol ús al mòbil, i que es pot usar des d’un ordinador, tauleta o mòbil, sense instal·lar cap aplicació.
“Des de l’OAC en promovem l’ús, i més en moments com aquests, per a poder fer tràmits electrònics amb els ajuntaments, consells comarcals, diputacions, Generalitat o serveis de l’Estat com ara la Seguretat Social o Hisenda”, explica el regidor d’Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior de l’Ajuntament de Martorell, Lluís Amat.
Lluís Amat, regidor d’Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior
Com donar-se d’alta del servei
Per començar , “cal tenir al davant el DNI, la tarja sanitària del CatSalut i el mòbil i anar a l’adreça idecatmobil.seu.cat per poder fer els tràmits de donar-nos d’alta”, diu Amat.
Lluís Amat, regidor d’Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior
El regidor detalla que “primer se’ns demanarà una validació d’identitat. Cal introduir el número del DNI i la seva data de validesa. També cal escriure la data de naixement i omplir les dades del codi de barres de la targeta sanitària del CatSalut”. Amb això, afegeix, “es fa una validació, se’ns demanarà el número de mòbil i un correu electrònic i el sistema li enviarà automàticament un SMS amb el codi per a que es pugui començar a fer servir”. A partir d’aquest moment, s’accedirà al servei a través de ‘La meva carpeta’.
Es tracta “d’un procediment molt fàcil, vàlid per sempre, utilitzable des de qualsevol ordinador connectat a Internet i que serveix per fer tots els tràmits necessaris”.
Lluís Amat, regidor d’Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior
Per més informació, es pot contactar amb l’OAC de Martorell al telèfon 93 775 00 50 o bé al correu electrònic oac@martorell.cat.
Font: L’Oficina d’Atenció Ciutadana recomana l’idCAT per fer tràmits administratius en línia