SEAT ha començat 2024 amb força i ha aconseguit uns resultats rècord entre gener i març, impulsats per l’augment del volum de les marques CUPRA i SEAT, juntament amb les millores en l’eficiència. La companyia ha registrat un benefici operatiu rècord de 226 milions d’euros en el primer trimestre de l’any (144 milions d’euros en el primer trimestre de 2023, +57,0%) i ha continuat augmentant la seva rendibilitat operativa sobre les vendes fins al 5,9% (+1,9 p.p. enfront de gener-març de l’any anterior). Els ingressos de SEAT han aconseguit els 3.803 milions d’euros, la qual cosa representa també la millor xifra de la companyia en un primer trimestre i un increment del 6,8% respecte l’any anterior (3.562 milions d’euros).
“Hem aconseguit els millors resultats de la nostra història en un primer trimestre, una notícia molt positiva tenint en compte els nombrosos reptes i l’entorn altament competitiu d’aquest 2024”, ha explicat Wayne Griffiths, CEO de SEAT i CUPRA. “A mesura que SEAT avança en el camí cap a la seva transformació, continuem treballant amb determinació per a aconseguir un benefici operatiu i un retorn sobre les vendes més sòlid. Les nostres dues marques, SEAT i CUPRA, es mantenen fortes i estan augmentant els lliuraments, contribuint al nostre objectiu de convertir-nos en una empresa encara més sostenible i rendible”, ha assenyalat Griffiths.
“Les xifres dels tres primers mesos de 2024 segueixen la senda dels nostres bons resultats de l’any anterior. No obstant això, el context econòmic mundial ens obliga a centrar-nos encara més en les nostres prioritats estratègiques. Gestionar els ingressos i millorar l’eficiència, al mateix temps que treballar en una gamma de models atractiva, serà crucial per a aconseguir els nostres objectius”, ha afirmat David Powels, vicepresident executiu de Finances i IT de SEAT.
La millora dels resultats financers de SEAT està impulsada, principalment, pel creixement sostingut del volum de lliuraments. Entre gener i març, els lliuraments globals de la companyia han augmentat un 10,6% amb 138.600 vehicles (125.200 entre gener i març de 2023) i han contribuït a elevar la quota de mercat de CUPRA i SEAT a Europa occidental del 3,5% al 3,8% en el primer trimestre de 2024.
L’àmplia gamma de vehicles electrificats de SEAT ha permès a la companyia augmentar les vendes de cotxes híbrids endollables fins a aconseguir un total de 12.300 unitats, la qual cosa suposa un increment del 122,3% respecte al mateix període de l’any anterior (5.600).
CUPRA ha impulsat les vendes de la companyia amb els seus resultats i continua batent rècords en completar el millor primer trimestre de la seva història. La marca ha lliurat 56.600 cotxes durant els tres primers mesos de l’any, un 21,4% més que en el mateix període de 2023 (46.600), i ha aconseguit el millor resultat mensual de vendes de la seva història al març, amb 23.800 vehicles lliurats. Des de la seva creació el 2018, CUPRA ha venut prop de 600.000 cotxes.
El CUPRA Formentor, el model més popular de la marca, ha reforçat la seva posició com l’A-CUV més venut a Europa amb 28.900 unitats lliurades entre gener i març, un 3,5% més que en el mateix període de l’any anterior. La forta demanda de la família CUPRA León, amb 15.900 vehicles lliurats (+107,0%), també ha augmentat les vendes de CUPRA. Les noves versions de tots dos models estaran disponibles en uns mesos amb l’objectiu de continuar liderant el creixement global de la marca. Els tres principals mercats de CUPRA en el primer trimestre han estat Alemanya (18.900; +42,2%), el Regne Unit (6.900; +31,7%) i Espanya (5.300; +3,2%).
La fortalesa de la marca SEAT ha estat essencial per al creixement global de la companyia. La seva atractiva cartera de vehicles, combinada amb el retorn a la plena capacitat de producció i l’alta demanda de cotxes SEAT, ha propiciat el creixement dels lliuraments, que han aconseguit les 81.900 unitats, un 4,3% més que en el mateix període de 2023 (78.600).
L’icònic SEAT Ibiza, que enguany celebra el seu 40 aniversari, lidera les vendes de la marca amb 25.700 unitats lliurades entre gener i març (+8,5%). Els principals mercats de SEAT en aquest període han estat Espanya (17.400; -3,3%), Alemanya (15.300; +24,1%) i el Regne Unit (11.200; +14,6%).
The post SEAT manté el seu creixement i obté els millors resultats financers en un primer trimestre appeared first on Web de notícies de l’Ajuntament de Martorell .
Font: SEAT manté el seu creixement i obté els millors resultats financers en un primer trimestre