El president de SEAT, Wayne Griffiths, ha reclamat al govern espanyol una aposta per l’electrificació en el sector de l’automòbil. Griffiths ha anunciat que la companyia manté converses amb l’executiu i amb la Unió Europea per accelerar la transició al vehicle elèctric i el foment de les infraestructures que requereixen els seus usuaris.
Griffiths reclama inversions al país, que podrien venir de la mà dels fons europeus de recuperació relacionats amb la pandèmia. Griffiths també ha confirmat la intenció d’apostar per la fàbrica de Martorell a l’hora de planificar la fabricació de nous models, entre ells la d’un petit utilitari elèctric a mitjà termini, i reclama disposar d’una planta de bateries a prop dels seus centres de producció.
“El govern espanyol no pot perdre el tren de l’electrificació”, assenyala Griffiths, que insta l’executiu a crear ajudes i accelerar les infraestructures de recàrrega que el cotxe del futur necessita. “Estem disposats a ajudar”, així com crear aliances, diu, donat que es tracta d’un repte multisectorial més enllà del de l’automoció.
Sobre les ajudes, planteja que es vehiculin, per exemple, les vinculades al fons de recuperació europeu relacionades amb la covid, donat que invertint en el sector de l’electrificació es generarien llocs de treball, a més de mantenir viva la lluita per reduir les emissions. En aquest sentit, apunta la necessitat de disposar d’una planta que produeixi bateries relativament a prop de la fàbrica catalana.
“És imprescindible tenir una planta de bateries a Espanya, sigui on sigui, hi ha diverses regions en discussió”, assenyala. En aquesta mateixa línia, assegura que les converses amb el govern espanyol per fabricar un cotxe petit i elèctric a Martorell estan avançades amb la mirada posada en l’any 2025, tot i que encara no ha ajustat més el possible calendari, vinculat a la intenció de l’executiu pel que fa a l’aposta per al sector i a la seva electrificació.
3r aniversari de CUPRA
CUPRA ha celebrat aquest dilluns un acte virtual amb motiu del 3r aniversari de la marca, que s’ha proposat doblar les vendes durant aquest 2021, de manera que la facturació superi el bilió d’euros. Griffiths ha celebrat que CUPRA sigui la marca que més ràpidament està creixent i ha avançat que l’aspiració és arribar a representar prop del 10% de la facturació de SEAT.
Pel que fa a la xarxa de distribució, les previsions de la firma són passar dels 500 punts de venda actuals a tenir-ne 800 el 2022. D’altra banda, la companyia ha anunciat que aquest 2021 començarà a fabricar el CUPRA Born, mentre que a finals d’any posarà a la venda el Formentor VZ5.
Durant la celebració virtual d’aquest dilluns, CUPRA també ha anunciat diverses col·laboracions empresarials per ampliar el ressò de la marca. Així, ha tancat un acord amb Wilson per dissenyar una raqueta de pàdel exclusiva per al jugador professional Fernando Belasteguin, alhora que ha signat una col·laboració amb el fabricant barceloní de iots De Antonio Yachts.
Finalment, la marca també ha lligat un acord amb la producció ‘RPM (Revolution Per Minute)’, una sèrie de ciència ficció ambientada a la Barcelona del 2101. Protagonitzada per Eduard Fernández, Natalia Reyes i Juana Acosta i dirigida per Albert Uría, mostrarà una ciutat on les emocions estan prohibides i hi ha un grup de rebels que volen despertar la humanitat.
Font: SEAT insta el govern espanyol a apostar per l’electrificació en el sector automobilístic