La direcció de SEAT i els representants sindicals han acordat mesures de flexibilitat per reorganitzar la producció en la planta de Martorell, a causa de la restricció global en el subministrament de semiconductors. Amb la COVID-19, els principals fabricants de semiconductors van reasignar la seva producció a altres sectors, com ara l’electrònica de consum. No obstant això, la ràpida recuperació del sector de l’automòbil ha provocat que la indústria, inclòs el Grup Volkswagen, s’enfronti a l’escassetat dels components electrònics necessaris.
En el cas de SEAT, la planta de Martorell reorganitzarà la seva planificació a partir del 25 de gener i fins al mes d’abril. Així, la Línia 2 reduirà el ritme de producció de tres a dos torns, mentre que la Línia 1 l’incrementarà a tres torns, a ple rendiment, per l’èxit comercial del SEAT Ibiza i del SEAT Arona. La companyia també aplicarà mesures de flexibilitat en els centres de Barcelona i de Components.
SEAT preveu recuperar al llarg de 2021 tot el volum de vehicles que no es produeixi durant aquestes setmanes per la manca de semiconductors. En aquest sentit, la companyia augmentarà a partir del segon quadrimestre el volum diari de producció de la família del León i del Formentor per l’increment en la demanda d’aquests models.
Per a compensar la suspensió temporal d’una part de la producció, SEAT ha plantejat als sindicats negociar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació, que s’aplicaria a partir del 25 de gener.
El vicepresident de Recursos Humans i Organització, Xavier Ros, ha destacat: “La restricció del subministrament de semiconductors exigeix flexibilitzar els plans de producció. Som optimistes respecte a les perspectives per al conjunt de 2021, que són positives per l’alta demanda dels models fabricats en la planta de Martorell. Agraeixo als representants sindicals la seva flexibilitat per a adaptar el pla de producció”.
El president del Comitè Intercentres i secretari general de la UGT en SEAT, Matías Carnero, ha explicat que “la COVID-19 ens obliga a prendre una vegada més una decisió imprevista. Ara hem d’ajustar la producció, intentant minimitzar al màxim els efectes negatius per a la plantilla, amb l’objectiu d’incrementar-la a partir del segon quadrimestre. La recuperació del volum que es perdi pot generar més necessitat de mà d’obra en els pròxims mesos”.
Per part seva, el secretari general del Comitè Intercentres i de CC.OO. en SEAT, Rafael Guerrero, ha declarat que “cal posar en valor la capacitat d’afrontar col•lectivament aquesta situació sobrevinguda amb l’objectiu de salvaguardar l’ocupació, negociant per a això un ERTE. Aquest mateix compromís col•lectiu ens ha de portar a afrontar el procés de transformació tecnològica en el sector de l’automòbil, per a passar a ser una empresa líder en el sector de la mobilitat sostenible”.
Font: SEAT flexibilitza la producció per la restricció en el subministrament de semiconductors