L’Ajuntament de Martorell ha rebut el Segell Infoparticipa 2019-20 a la qualitat i transparència de la informació pública assolint el 100% dels indicadors positius. És el tercer any consecutiu que el web municipal i el Canal de Notícies revaliden aquest reconeixement, desenvolupat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El projecte Infoparticipa avalua la informació pública de les diferents administracions per tal de promoure la seva transparència i qualitat.
El de Martorell és un dels 41 ajuntaments d’un total de 8.131 de tot l’estat espanyol que ha estat guardonat amb la màxima puntuació possible, després de l’anàlisi que aquest òrgan independent ha realitzat en base a 48 indicadors diferents fixats a partir de la Llei de Transparència.
El regidor d’Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior, Lluís Amat, diu que “és el segon cop en tres anys que aconseguim el 100% i estem molt contents. Sempre hem vist el portal de la transparència com una eina molt recomanable, que ajuda a que la gent ens valori. Enguany, s’ha reduït el nombre d’ítems, però ha pujat l’exigència, quant a la claredat de la informació i que aquesta sigui ràpida de trobar”.
Amat agraeix “la feina de tots els treballadors de la casa que hi han participat i que ens han ajudat, fins a l’últim dia, a aconseguir aquest 100%. Ens hem de sentir molt orgullós de portar el nom de Martorell a la màxima puntuació de la transparència en les nostres pàgines web”.
Lluís Amat, regidor Hisenda, Economia, Organització i Règim Interior
El Segell Infoparticipa es lliura des de 2013 amb l’objectiu que els responsables polítics i els tècnics coneguin i apliquin criteris de qualitat i transparència en la informació que ofereixen a la ciutadania en els webs corporatius, de reconèixer les bones pràctiques i d’incrementar la confiança de la ciutadania en les institucions democràtiques i els representants polítics.
El LPCCP posa a examen les webs corporatives a partir de diferents indicadors, dels quals cal aprovar el 75%. La primera àrea és la informació dels representants polítics -sobre l’alcalde, regidors de govern i oposició, agenda institucional i contacte, etc-. També es tenen en compte els recursos col·lectius -òrgans de govern i competències, ple municipal, ordenances-; la gestió dels recursos -pressupost municipal i modificacions, personal laboral i funcionari, retribucions de directius i càrrecs de confiança, patrimoni, licitacions, subvencions i ofertes de treball-, o la informació de gestió de recursos -publicació de notícies sobre actuació del govern i del Ple, dades del municipi i agenda d’activitats-. Finalment, es valoren les eines de participació ciutadana -reglament, actes de reunions, directoris d’entitats i associacions i instruments de consulta i/o participació.
L’informe complet es pot consultar en aquest enllaç . Pel que fa a l’acte presencial sobre l’estat de la transparència i l’entrega dels guardons, queda oberta la seva celebració. L’organització està valorant diferents opcions i formats en funció de l’evolució de la crisi sanitària, que comunicaran oportunament.